På besök i Skånelandet.

Snart slutet på januari månad och det har redan hänt en massa positiva saker.
 I mitt eget företag som numera heter Aequum Humanum (allas lika värde eller rättvis människa) 
I tolleransprojektet har jag nu fått chansen att vara en av dom som kör lifetalk med ungdomar. Senast var i Hudiksvall. Det blev ett intressant och givande samtal med ungdomarna.

Svartingen och Nazisten får förfrågningar från hela vårt avlånga land och nu har vi även Teskedsordern med oss som sammarbetspartners. Deras material är särskilt utformat för skolor.
Är just nu på väg till en stad i Skåne för att föreläsa för 450 ungdomar i högstadiet. Av säkerhets skäl kan vi inte i förväg berätta vilken skola det är eftersom vi dessvärre har börjat få hot och dumma komentare från högerkanten, därför skriver jag och berättar om hur det gick senare.

Jag kommer snart att vara med i podden soluret. Skall bli kul och spännande. Vet dock inte än vad vi kommer att prata om då. Har ju så mycket jag vill förmedla.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

christianjforelasare.blogg.se

Föreläsare och utbildare i hur vi förebygger och motverkar fördomar, vardagsrasism, rasism och nynazism men också om AD/HD problematiken.

RSS 2.0